تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
علیرضا عباسی، نماینده کرج در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

حمله نماینده حامی جلیلی به ظریف | این حرف‌ها درباره وحدت و ائتلاف چیست؟ همه باید تلاش کنند تا گزینه اصلح را بشناسند و به مردم معرفی کنند

علیرضا عباسی، نماینده کرج می‌گوید: اینکه آقای ظریف و بقیه نزدیکان آقای پزشکیان دارند تا این حد انتحار می‌کنند، یعنی به خواسته خودشان نرسیدند. آقای ظریفی که پیش خارجی‌ها زانو می‌زند، ذلت می‌کشد، ساکت است، به خودی‌ها که می‌رسد عربده می‌کشد. این عربده کشیدن نشان می‌دهد که آقای ظریف دردش آمده و اقبالی به آن‌ها نیست.

حمله نماینده حامی جلیلی به ظریف | این حرف‌ها درباره وحدت و ائتلاف چیست؟ همه باید تلاش کنند تا گزینه اصلح را بشناسند و به مردم معرفی کنند

رویداد۲۴ | محمد آیتی: در حالی که بسیاری از افراد، انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری را به مانند چند انتخابات اخیر، کم‌رمق پیش‌بینی می‌کردند، اما به نظر می‌رسد انتخابات هشتم تیر، رقابت خیلی سردی نباشد. با این حال، جریان اصولگرا مثل انتخابات خرداد ۱۴۰۰ از نتیجه نهایی خیالش راحت نیست و باید به انتظار نشست و دید در یکی، دو روز آینده اتفاق خاصی در جهت ائتلاف در اردوگاه اصولگرایان رقم خواهد خورد یا نه؟

رویداد۲۴ به سراغ علیرضا عباسی، نماینده اصولگرای کرج و یکی از حامیان سعید جلیلی رفته است تا نظرات او را در خصوص انتخابات پیش‌رو، جویا شود.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* بنده در انتخابات پیش‌رو، آقای سعید جلیلی را اصلح می‌دانم و در همین رابطه، حدود ۶۰ نماینده مجلس دوازدهم هم، حامی ایشان هستند. با این حال معتقدم همه باید تلاش کنند تا در وهله اول مشارکت در انتخابات بالا برود تا گزینه شایسته برگزیده شود، زیرا در قرآن هم آمده که اهلش را پیدا کنید و کرسی را در اختیارش بگذارید.

* یک عده‌ای از همان زمان که ثبت‌نام نامزد‌ها آغاز شد، حرف از وحدت و ائتلاف زدند. واقعاً این حرف‌ها یعنی چی؟ همه باید تلاش کنند تا گزینه اصلح را بشناسند و به مردم معرفی کنند تا رای بیاورد. مگر می‌شود دست روی دست گذاشت تا ائتلاف صورت بگیرد؟

* به طور مثال، مجموع رای جریان انقلابی، اگر زیر ۵۰ درصد باشد، ائتلاف چه معنی دارد؟ پس ما نیرو‌های انقلاب باید سعی کنیم تا درصد رای چهار گزینه اصولگرا را بالا ببریم. یعنی برخی افراد مردد هستند، حال باید تلاش کنیم تا رای آن‌ها را وارد سبد رای گزینه اصلح خود کنیم. از این‌رو، من ائتلاف و وحدتی که اکنون در جامعه مطرح است را قبول ندارم، چون به نظر می‌رسد افراد با این حرف‌ها می‌خواهند رفع تکلیف کنند.

* من به شخصه تلاشم این است که یک رای یک رای به سبد نظام از بین کسانی که نمی‌خواهند رای دهند، اضافه کنم و در ادامه کار کنم تا این رای‌ها به سمت گزینه اصلح خودم هدایت شود.

* رهبر معظم انقلاب فرمودند به فردی رای دهید که فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد. به نظرم مولفه معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باید پررنگ‌تر از بقیه باشد. چند روز بعد آقا فرمودند به کسی رای دهید که به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر است. برداشت من این است که آقای جلیلی به آرمان‌ها و مبانی انقلاب نزدیک‌تر است.

* هم من و هم خیلی‌های دیگر بر این باور هستیم که در انتخابات ۱۴۰۰ و این انتخابات، آقای جلیلی از بقیه بابرنامه‌تر ظاهر شد.

* آقای رئیسی ویژگی‌های منحصربفردی داشت. مثلاً قابلیت اجماع‌سازی آقای رئیسی حتی بین مخالفانش بسیار بالا بود، بنابراین توانست این کار را انجام دهد. حال اگر فردی، اقبال به او بالا باشد، سلامت در حوزه‌های مختلف در او دیده شود، قابلیت اجماع‌سازی را داشته باشد و حتی اگر برنامه نداشته باشد، می‌توان به نفع او کنار رفت و برنامه هم در اختیارش گذاشت. در انتخابات ۱۴۰۰ این موضوع صدق کرد، اما در این انتخابات این اتفاق دیده نمی‌شود.

* به نظر من، هیچ‌کدام از شش نامزد، قابلیت جمع‌آوری ۵۰ درصد آرا را ندارند. از طرفی، آقای پزشکیان اگر قرار باشد رییس‌جمهور شود و مشارکت حداقل در حد مجلس باشد که ۲۵ میلیون نفر رای دادند، می‌باید حدود ۱۳ میلیون رای بیاورد که به نظر من، این رای را ندارد. آقای میرحسین موسوی در سال ۸۸ که دوقطبی‌ترین انتخابات را داشتیم، ۱۳ میلیون رای آورد، پس بعید است آقای پزشکیان بتواند به این عدد‌ها دست پیدا کند.

* اینکه آقای ظریف و بقیه نزدیکان آقای پزشکیان دارند تا این حد انتحار می‌کنند، یعنی به خواسته خودشان نرسیدند. آقای ظریفی که پیش خارجی‌ها زانو می‌زند، ذلت می‌کشد، ساکت است، به خودی‌ها که می‌رسد عربده می‌کشد. این عربده کشیدن نشان می‌دهد که آقای ظریف دردش آمده و اقبالی به آن‌ها نیست.

* چند روز پیش، آقای ظریف آمد کرج. آقای ظریف سمبل ستاد آقای پزشکیان است و به نظر من از آقای پزشکیان هم بالاتر است. سفر ایشان به کرج با استقبال ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفری هم توام نشد. از این‌رو، با کار‌هایی که آقای پزشکیان و اطرافیانش می‌کنند، فکر کنم خودش هم به این رسیده که نامزد جدی برای پیروزی نیست.

* باز هم تاکید دارم که بگویم احتمالاً هیچ نامزدی نتواند ۵۰ درصد آرا را در مرحله اول کسب کند و احتمالاً انتخابات به مرحله دوم برود و اینکه دو نفر راه‌یافته به مرحله دوم، آقایان جلیلی و قالیباف باشند، بسیار بالاست. با این حال من به شخصه راضی هستم که آقای پزشکیان و اطرافیانشان تلاش کنند تا مشارکت در انتخابات را به بالای ۳۰ میلیون برسانند، حتی به قیمتی که ایشان رییس‌جمهور شود، چون مشارکت بالا در انتخابات، یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای ما است. اگر مشارکت بالای ۳۰ میلیون باشد، احتمالاً شاهد به دور دوم رفتن آقایان جلیلی و پزشکیان باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
14
حمایت جامعه روحانیون ازپزشکیان رابازنشر بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
14
توهم مثل جلیلی متوهم خودشیفته هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
16
از نماینده با 108 هزار رای بیش از این انتظاری نمی رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
4
یک عدد کمتر از الاغ
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
7
شماها که ثابت کردید کاملتر زانو می زنید منتها جلوی کمونیستهای چین و روس .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
4
یه مشت خشک مغز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
4
این اسکل خشک مغز چی میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
0
2
دروغگویی تاچه هد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
0
2
اینها دیپلماسی غزتمندانه ندارن .یادی کنیم از رییسی که با پوتین دیدار کرد .امیر عبدالهیان که در روسیه از ماشین پیاده نشد .تیم عربستان که بواسطه سردیس سلیمانی حاضر به بازی نشد .وزیر خارجه عربستان بخاطر عکس سلیمانی از اتاق خارج شد .رقص اوجی وزیر نفت با عربها در تهران و .... عزتمندانه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
0
3
شور نزن شیرت خشک میشه .
نظرات شما